piątek, 22 sierpnia 2014

Śliwkowo

W dzieciństwie nie przepadałam za tym owocem, jedyne śliwki jakie jadłam to były mirabelki. Pamiętam jak razem z kolegami siedzieliśmy wspinaliśmy się na drzewo i tam wcinaliśmy małe żółte śliweczki. Od tego czasu dużo się zmieniło jeśli chodzi o moje śliwkowe upodobania, teraz lubię wszystkie śliwki.
                  
http://www.naturalneoczyszczanie.pl/wp-content/uploads/2012/01/sliwki.jpg

W moim domu ilość spożywanych śliwek można spokojnie liczyć w kilogramach, bo oprócz mnie mam jeszcze dwóch Śliwkowych Potworów - Tata i syn. Sądzę, że Marcel pokochał śliwki nie tylko za smak, ale też za wygląd. Zawsze najpierw ogląda z każdej strony jakby sprawdzał jak tu się w nią wgryźć a potem jest atak.
Oprócz świeżych śliwek jemy je w innej postaci czy to dżemy, soki czy tak jak ostatnio knedle ze śliwkami.
                  
 Natomiast dziś postanowiłam zrobić ciasto ze śliwkami. Wyszło pyszne choć troszkę za bardzo mi się podpiekło.

A oto przepis:

Jogurtowe ciasto ze śliwkami

Składniki:
-  2,5 szklanki mąki pszennej
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1/3 szklanki cukru
- 2 duże jajka
- 3 łyżki płynnego miodu
- 1 szklanka jogurtu naturalnego
- 3/4 szklanki oleju rzepakowego
- ok. 1 kg śliwek (u mnie było mniej)
- cukier puder do oprószenia 


 Samo przygotowanie jest proste płynne produkty wymieszać ze sobą, a następnie dodać produkty sypkie i wylać na formę (o średnicy 25 cm), którą wcześniej wysmarowano olejem i obsypano mąką. Następnie poukładać w miarę gęsto śliwki (odpestkowane). I do piekarnika rozgrzanego do 175ºC na 50 minut. Po ostudzeniu obsypać cukrem pudrem.

Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za odwiedzenie nas i zapraszamy do napisania kilku słów.